Demokufferten: Demo & Dialogboxen


 ”Hjælpemiddelskassen”, ”demokufferten”, ”inspirationskassen”, ”den røde kuffert”… ja, kært barn har mange navne;
her hos Hjælpemiddelskonsulenten kalder vi den ”Demo & Dialogboxen” af flere årsager; Dialogboxen var det oprindelige navn på firmaet, mens det stadig var en lille enkeltmandsvirksomhed tilbage i 2006.

Efterhånden som flere aktiviteter kom til og deraf flere ansatte, valgte vi at gøre Center for Personlig Trivsel til hovedsædet; Hjælpemiddelskonsulenten til en af de mange aktiviteter og herunder Demo & Dialogboxen til navnet på et unikt produkt.


”Se med hænderne”
Langt de fleste intim- og seksualprodukter kan efterhånden købes rigtig mange steder; nogle søger man naturligt på Apotek og ved Materialist, andet leder man efter i erotiske butikker og webshops. Der er mange holdninger til dette – heldigvis – og min er bl.a. at det er vigtigt for en kommende bruger at få mulighed for at ”se med hænderne”. At mærke vægten, fornemme materialet, lugten og smagen. Undersøge hvordan den betjenes, gennemgå brugervejledning, tage bestik af forbehold osv.  
Såvel private som fagpersoner er altid, efter aftale, velkomne i Center for Personlig Trivsel for at besigtige et udvalg af de mange muligheder på markedet.


Nøje udvalgte produkter
Det viser sig dog igen og igen hensigtsmæssigt, at der på de enkelte afdelinger forefindes en række relevante demonstrationsmodeller til fremvisning på stedet i trygge og velkendte rammer og med personale, der kender og forståer brugeren.
Må jeg i den forbindelse præsentere; Demo & Dialogboxen!
Der er ikke bare tale om en kasse fuld af tilfældige hjælpemidler. De er altid nøje udvalgte i forhold til f.eks. diagnose & behandling og går i mine anbefalinger ofte langt ud over vores faste sortiment. Jeg anbefaler ikke et hjælpemiddel, fordi jeg sælger det; jeg sælger det, fordi jeg anbefaler det. Kort sagt, mine referencer vil til hver tid tage afsæt i brugerens behov. Punktum!   


Nu talen falder på sex…dialogboxen
Den gode dialog” må aldrig mangle i det professionelle møde med klienten, men som læge, ergoterapeut eller hjemmeplejer er seksualitet og hjælpemidler måske ikke det, der stod højest på skoleskemaet.
 Det kan således være betimeligt for begge parter at have noget konkret at tale ud fra; en håndgribelig ”guideline”, hvilket indholdet af Demo & Dialogboxen bidrager med.
Det kan synes nemmere for fagpersonen at italesætte muligheden for f.eks. erektionspumpe til den mand, der ved første øjekast synes afvisende over for hjælpemidlet, nu produktet ligger foran dem begge. Lige så kan det være nemmere for klienten at føle der er tid til at spørge ind til seksualiteten, når væsentlige emner ligger til skue.

Opgradering af uddannelse
For en uddannet seksualvejleder eller sexolog er det næppe vanskeligt at indlede den vigtige samtale om sexlivet. Det er næppe heller svært at dreje samtalen omkring hjælpemidler, sexlegetøj & pornografi, men hvad er det så egentlig, man som fagperson, kan sige om produkterne; beror kendskabet på egen erfaring og personlige meninger?
Stammer de fra et få timers fagkursus og er det man i så fald lærte sidste år, mon stadig noget der holder? Næppe! 
Derfor tilbyder jeg nu specialdesignede kurser til seksualvejledere og såvel kliniske som rådgivende sexologer med udgangspunkt i Demo & Dialogboxen.
Kontakt mig for yderligere information.


Forskellig abonnements typer til forskellige behov

som allerede nævnt bestemmer I til hver en tid selv indholdet af en Demo & Dialogbox. Nogle fagpersoner kontakter mig med en fyldestgørende bestillingsliste. Andre ønsker vejledning for overhovedet at kunne foretage et indkøb. Endnu flere benytter sig at muligheden for smarte tilvalg af forskellige services; herunder dels den unikke mulighed for at leje i stedet for at eje!
Kontakt mig venligst for yderligere information.


Samarbejde er ingen forlovelse

Måske kan I tænke, at et indkøb af Demo & Dialogboxen forpligter jer, men det er ikke tilfældet. Boxen bør indeholde præcis det, der til hver en tid – af jer – synes bedst for jeres klienter. Jeg ønsker ingen lobbyisme! Med andre ord vil der givetvis med tiden havne andre hjælpemidler i kassen end dem, jeg har solgt jer og det er absolut intet problem for vores samarbejde.
Jeg tilbyder stadig, om I tilvælger den årlige opdatering, sober og reel gennemgang af indholdet Boxen, så I – og jeres klienter – til hver en tid får mest muligt ud af denne service.